Na samym początku przygody z rachunkowością należy wiedzieć co to jest bilans.
Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. 2009 r. Nr 152 poz. 1223, z późn. zm.) przedstawia bilans jako syntetyczne, dwustronne, wartościowe zestawienie aktywów i pasywów sporządzone na określony dzień (dzień bilansowy) i w określonej formie. Jest to dokument księgowy stanowiący element sprawozdania finansowego, który zawiera podstawowe informacje o stanie majątkowym i sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. 2009 r. Nr 152 poz. 1223, z późn. zm.) przedstawia bilans jako syntetyczne, dwustronne, wartościowe zestawienie aktywów i pasywów sporządzone na określony dzień (dzień bilansowy) i w określonej formie. Jest to dokument księgowy stanowiący element sprawozdania finansowego, który zawiera podstawowe informacje o stanie majątkowym i sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
Prawidłowo sporzadzony bilans powinien zawierać:
-określenie jednostki gospodarczej, której dotyczy,
-określenie momentu bilansowego, tzn. określenie daty, na którą jest sporządzany bilans,
-wyszczególnienie składników majątku i ich wartości,
-wyszczególnienie źródeł pochodzenia majątku i ich wartości,
-bilansujące się sumy cząstkowe i ogólne aktywów i pasywów,
-datę sporządzenia,
-podpisy osób odpowiedzialnych za prawidłowość i rzetelność bilansu.
Poniżej przedstawiony został wzór bilansu zamieszczony w załącznikach do Ustawy o rachunkowości.

Stawiam na www.eRachuba.pl - znakomici fachowcy.
OdpowiedzUsuń